Spændingshovedpine er hyppige og lindres ofte hos kiropraktoren ved behandling

Nakkesmerter er næst efter lændesmerter den hyppigst forekommende klage hos din Kiropraktor Østerbro.

Nakkesmerter og hovedpine kan være forbigående og med milde smerter, men undertiden ses også langvarige og svære forløb. Uanset sværhedsgraden oplever de fleste lindring hos kiropraktoren. De fleste vil opleve lindring allerede efter første behandling hos Kiropraktor.

Nakkesmerter er ofte forbundet med hovedpine. Faktisk er hovedpine så hyppigt at én ud af 3 voksne danskere har søgt hjælp for at komme af med den. Ca 80% af den danske befolkning angiver at have haft spændingshovedpine inden for det seneste år. Migræner udgør alene 14% af alle sygemeldinger i Danmark.

Migræne, spændingshovedpine og migræne er således ikke kun et stort økonomisk samfundsproblem, men også en stor påvirkning af livskvalitet hos den enkelte.

Nye nationale kliniske retningslinjer anbefaler derfor manipulation og anden behandling som typisk ses hos kiropraktor i tillæg til medicinsk behandling ved spændingshovedpine og migræner.

Hovedpinen kan være alt fra forbigående og enkeltstående til langvarig, voldsom og hyppigt forekommende.

Hovedpiner kan også være en kompliceret og sammensat lidelse med mange samtidige årsager. Selv i de alvorligere tilfælde er der ofte lindring at hente ved at begrænse de mekaniske smerter fra nakken.

Mange patienter beskriver også hvordan mekanisk betingede hovedpiner kan lede til de mere alvorlige tilstande, hvis ikke man tager hånd om dem tidligt i forløbet

Heldigvis er hovedpine sjældent udtryk for noget mere alvorligt. Det er dog altid en god ide at kontakte relevant fagperson ved oplevelse af svære og/eller tilbagevendende hovedpiner.

Behandling af migræne og spændingshovedpine kan hos mange patienter være med til at holde hverdagen kørende og symptomerne på et minimum. Behandling af hovedpine og migræne hos kiropraktor kan være alt fra behandling i akutte periode til forebyggende og vedligeholdende behandling for at holde hyppigheden og intensiteten af anfaldene nede. Fokus på øvelser, aktivitet samt ergonomi i dagligdagen er tillige en stor del af hjælpen til at begrænse hyppigheden af hovedpiner og migræner hos mange. Din Kiropraktor er uddannet til at undersøge, behandle samt råde og vejlede dig ifht dine problemer og smerter hvad end de skyldes hovedpine, migræner eller andre gener i bevægeapperatatet.

Få hjælp til at komme af med dine spændingshovedpiner og migræner i dag – kontakt din kiropraktor Johan&Jørgensen Østerbro i dag for at få hjælp